Recenzja książki ,,Jeszcze będziemy szczęśliwi"-Enrico Galiano


Cześć! Witam Cię ponownie bądź po raz pierwszy na blogu Toska Online! Od dziecka uwielbiałam czytać książki chociaż szczerze mówiąc z lekturami szkolnymi bywa różnie........Nie powinno się oceniać książek po okładce, lecz pewnego dnia spacerując po krakowskim rynku zauważyłam  księgarnie i bez większego zastanowienia się weszłam do środka. Przechadzając się po księgarni  szukałam czegoś co mogło by mnie zainteresować i znalazłam książkę włoskiego pisarza Enrica Galiano pt: ,,Jeszcze będziemy szczęśliwi".



Moją uwagę przykuła głownie okładka, a właściwie to co się na niej znajdowało. Na okładce była twarz dziewczyny, która z wizerunku przypominała mi Anie z książki ,, Ania z zielonego wzgórza". Uwielbiam przygody Ani dlatego stwierdziłam, że zaryzykuję i kupię książkę włoskiego pisarza bo może okazać się równie dobra jak ta kanadyjskiej pisarki Lucy Maud Montgomery (autorka ,,Ani z zielonego wzgórza''). Po przeczytaniu mogę stwierdzić, iż nie zawiodłam się. Książka bardzo mi się spodobała i  dołączyła do kolekcji moich ulubionych książek! 




O czym  jest książka?

*Główną bohaterką książki jest siedemnastoletnia Gioia, która ma problem z dopasowaniem się do środowiska swoich rówieśników. Uwielbia czytać książki, a muzyka szczególnie zespołu Pink Floyd wywołuję u niej silne emocje i bywa odskocznią od rzeczywistości. Jej życie zaczyna nabierać większego sensu, gdy pewnej nocy w opuszczonym barze spotyka chłopaka Lo, który przykuł jej uwagę grając w rzutki. Ich spotkania odbywają się w tajemnicy i nigdy w miejscach publicznych, wszystko zaczyna się zmieniać gdy chłopak pewnego dnia znika. Co zatem zrobi Gioia znając sekret Lo w obecnej sytuacji? Czy wie z jakich powodów zniknął Lo i gdzie może się znajdować?



Kilka moich ulubionych cytatów z książki ,, Jeszcze będziemy szczęśliwi": 

,,Oj, dziecko, ten, kto nigdy nie zadaje głupich pytań, nie jest osobą inteligentną"

 ,,Idziesz za głosem serca, to widać. A serce nie jest głupie, nawet jeśli wszyscy wokół twierdzą inaczej"

,,Nie można uważać, że da się miłość zrozumieć, że można o niej przeczytać i ja zinterpretować, logicznie ją wytłumaczyć"

 ,,Twoje ciastko to to, co do którego nie masz wątpliwości, że jest tym właściwym"


Jesteście ciekawi losów Gioi i Lo? Jeśli tak to zachęcam do przeczytania książki, a na pewno nie pożałujecie, a  może i nawet nasunie kilka pytań do refleksji :)) Jest to niesamowita książka, którą na pewno na długo zapamiętacie. Zachęcam do zaobserwowania bloga, by nie przegapić nowych postów!

Toska online :*

Komentarze

  1. Anonimowy4/30/2022

    Zaintrygowało mnie 🙂 dobrze, że wakacje już niedługo

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam kiedyś w planach ją przeczytać, ale póżniej zrezygnowałam. Może jednak się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Możliwe że się skuszę, w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Cudowna recenzja! Książki niestety nie znam, ale wygląda na to, ze to historia dla mnie, że wpadnie w mój gust :) Chętnie sięgnę po ten tytuł!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację mojego bloga <3 Jest to bardzo motywujące :)