Jak zadbać zimą o psa?

Witam wszystkim ponownie lub po raz pierwszy na moim blogu.
Jak tam u Was? Jak Wam mija grudzień?
Pogoda się już powoli zmienia na zimową, w niektórych miastach jest przymrozek, a nawet śnieg!
Swego czasu napisałam post o naszych czworonożnych przyjaciołach, natomiast dzisiaj przedstawię Wam jak zadbać o psa zimą.
Na wstępie chciałabym też dodać, że mam maltańczyka i większość porad będzie dostosowana do rasy psa jakiego ja mam :)

Ps: Pamiętajcie, że większość czynności, które będą zawarte w tym poście należy wykonywać przez cały rok!

Zapraszam !

Dbanie o psa zimą.



Legowisko

Ja mam maltańczyka, Biankę, która zimą musi mieć sweterek bądź, kurtkę zimową.
Inne psy domowe również powinny być ubrane w ciepłe ubranko podczas spaceru  :)
Jeśli Wasz pies większość czasu spędza na dworze,  w budzie, warto zrobić mu ciepłe legowisko. Ciepły kocyk i jakaś poduszka (najlepiej termoaktywna) oraz ulubiona zabawka powinny być w sam raz, a jeśli jest naprawdę mroźna pogoda wziąć do domu ;)

Spacer

Często na wieczór w zimie smaruje Biance łapki wazeliną lub  olejem kokosowym, które mają za działanie nawilżyć opuszki łapek po całym dniu ;)
Jeśli nie jesteście przekonani do wazeliny możecie u weterynarza kupić specjalne maści do łap ;)
Ps: Powiem Wam, że już zaczęłam Biance smarować łapki.



Bezpieczeństwo

* Jak wiecie, zimą często zasypuje się ulice i chodniki np solą, zlizywanie przez psa lub kota soli może doprowadzić do chorób dlatego należy pilnować naszego pupila.
W razie jakiś podejrzeń co do zachowania pupila udajcie się do weterynarza ;)
Gdy wrócicie z psem ze spaceru zawsze umyjcie mu łapki letnią wodą by nie zlizał pozostałości, np soli, po spacerze.

Jeśli jedziecie gdzieś autem pod żadnym pozorem nie zostawiajcie długo pupila, starajcie się nawet w ogóle. Może to doprowadzić do hipotermii, bądź jakiejś innej choroby u czworonożnego przyjaciela.
A tego byśmy nie chcieli.

Niektórzy dają psom witaminę  C  lub syropy, lecz zanim podacie psu skontaktujcie się z weterynarzem, ponieważ nie wszystko im może pomóc, a co najgorsze może zaszkodzić...




*Ciekawostka: Czy wiedzieliście, że psy mogą przekazywać chorobę innym psom.


Pielęgnacja 

W zimie należy psa kąpać rzadziej niż przez resztę roku. Przed kąpielą należy pójść z psem na dłuższy spacer. By wyjść z psem po kąpieli należy go dobrze wysuszyć ;)

Śniegowe kulki na ciele psa? Tak....moja Bianka dosyć często po spacerach w zimie miała takie kulki.
By je zlikwidować po spacerze ściągałam psu sweterek lub kurtkę i przetarłam ręcznikiem lub zmywałam letnią wodą.

*Ciekawostka: Jeśli chcecie by wasz pies miał lśniące włosy/sierść, dajcie mu odrobinkę oliwy z oliwek lub oleju do karmy! ( Ten lifehack stosuję już od ponad 4 lat )









Jeśli Wasz znajomy ma psa nie zapomnijcie podesłać mu post!
Napiszcie mi w komentarzu czy znaliście już te porady,a może wy macie jakieś od siebie ;)
Miłego wieczoru!


Moje social media
facebook: https://www.facebook.com/toskaonline/
@: toska.online@gmail.com

Toska Online  :*



Komentarze

  1. Anonimowy12/16/2018

    Witaj Antonio,
    Jestem Twoja czytelniczka od dłuższego czasu. Też mam maltanczyka, którego nazwalam Zygmunt. Zygmunt jest wesołym psiakiem który bardzo lubi jeść zolty śnieg. Napisz mi jak go tego oduczyc.
    Pozdrawiam gorąca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm.....zadbaj o to, żeby pies miał cały czas wodę i nawet daj piaskowi w zimie więcej karmy ;) Jeśli to niepomoże radziłabym się udać do weterynarza :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Jakie słodkie maleństwo :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy12/20/2018

    Bianka jest przesłodka *.* Małe pieski dobrze jest zaopatrzyć w jakieś ciepłe ubranko, zwłaszcza jeżeli wybieramy się na jakiś dłuższy spacer w te mroźne dni.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Dziękuję ja również pozdrawiam ;) :)

      Usuń
  4. Śliczny piesek. Osobiście nie mam żadnego pupila w domu.

    Pozdrawiam kochana
    Glamcia

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki to jest słodziak! Wesołych świąt! :D
    Super blog kochana! Zajrzyj do mnie ;)
    https://ascardisis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz słodkiego psiaka, ja mam Yorka.
    Twoje porady na pewno mi się przydadzą, o kilku z nich nie słyszałam.
    Życzę radosnych świąt Bożego Narodzenia :)
    Pozdrawiam serdecznie
    http://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że tobie również swieta minęły w wesołej atmosferze:)

      Usuń
  7. Pierwszy raz słyszałam o tym, żeby smarować psu łapki wazeliną, ale może coś w tym jest. Od jutra chyba wypróbuję ten patent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zapomnij o tym żeby na wieczór smarować!;)

      Usuń
  8. O jejku jaki słodziak! Widać że go kochasz :) Spodobał mi się ten pomysł z lejem kokosowym, muszę zacząć mojemu pupilowi smarować ;)
    Pozdrawiam :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre rady! Myślałam, że tylko ja smaruję opuszki wazeliną :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy12/31/2018

    Piękny piesek

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowna psinka! :)
    Moje zwierzaczki - owczarek niemiecki i nizinny mają ciepłe futerka i zima im nie straszna! :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jezu jaki słodziak :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobry wpis ;) A piesek prześliczny :D
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Sliczny piesek :)
    Sama mam psa i zima w szczegolnosci dbam o jego lapy poniewaz ma je bardzo wrazliwe

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy3/22/2019

    Co prawda nie mam psa, ale uwielbiam patrzeć na zdjęcia takich pupili :) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam i czekam n inne wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Faktycznie o psiaka należy dbać cały rok i nie ma znaczenia czy jest to zima czy lato. Ja praktycznie przez cały rok i tak używam grzebienia https://sklep.germapol.pl/pl/grzebienie.html gdyż wiem jak dobrze jest psiaka porządnie wyczesać. Tym bardziej, że pielęgnacja sierści jest bardzo ważna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Aby nasi psi przyjaciele towarzyszyły nam w życiu jak najdłużej i cieszyły się dobrą formą wybierajmy karmy dla psów najwyższej jakości. To czym karmimy naszego psa ma ogromny wpływ na jego zdrowie i samopoczucie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Myśle że nie ma co przesadzać z ubieraniem naszych pupili :) Naszę pieski są dobrze przygotowane na chłodne jak i ciepłe dni.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie mam psa, ale kota więc całe szczęście nie muszę się tym martwić :D Mój kot to piecuch i siedzi całe dni w domu :D
    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Dogs are the cutest! Definitely so much responsibility when owning one.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację mojego bloga <3 Jest to bardzo motywujące :)