5 Polskich filmów historycznych, które warto obejrzeć!

Witam ponownie na moim blogu!
Jak się czujecie po majówce? Mam nadzieję, że spędziliście wolny czas w miłej atmosferze. 
Uwielbiam historię II wojny światowej i z tego powodu przeczytałam  kilka książek oraz obejrzałam parę filmów historycznych. Przedstawię Wam dzisiaj 5 filmów. Cztery,  są o wydarzeniach II wojny światowej oraz piąty podczas zimnej wojny.
Zapraszam do przeczytania :)


Kamienie na szaniec





Hit filmowy Roberta Glińskiego nawiązujący do książki Aleksandra Kamińskiego ,,Kamienie na szaniec" to jeden z moich ulubionych filmów historycznych.  Opowiada o dziejach chłopców podczas wojny m.in o Alku, Zośce i Rudym oraz o ich akcjach Małego Sabotażu i Dywersji.



Katyń 





Film Andrzeja Wajdy opowiada o zbrodni katyńskiej na polskich żołnierzach i oficerach, która przez lata była zatajana przez NKWD.



Miasto 44







Jest lato 1944 r. Warszawa od pięciu lat jest pod okupacją niemiecką. Stefan, młody warszawiak z robotniczej dzielnicy Woli, mieszka z matką i małym bratem. Jego ojciec zginął w wojnie obronnej 1939 r., dlatego matka nalega na niego by nie przyłączał się do konspiracji. Jednak Stefan pod wpływem koleżanki z sąsiedniej kamienicy, Kamy wstępuję do Armii Krajowej. Tam poznaje Biedronkę, w której się zakochuje. Wkrótce do Warszawy zbliża się Armia Czerwona. W mieście wybucha powstanie... Tak zaczyna się akcja filmu Jana Komady „Miasto 44”-newsweek

Dywizjon 303





Książka Aleksandra Fredry ,,Dywizjon 303" doczekała się wersji filmowej. Denis Delić w filmie ,,Dywizjon 303" opowiada o polskich pilotach walczących z wrogiem w bitwie o Anglię. 



Zimna Wojna







Historia trudnej miłości dwojga ludzi, którzy nie umieją żyć bez siebie, ale równocześnie nie potrafią być razem. Wydarzenia pokazane w ,,Zimnej wojnie" rozgrywają się w latach 50. i 60. XX wieku, w Polsce i budzącej się do życia Europie, a w ich tle wybrzmiewa wyjątkowa ścieżka dźwiękowa, będąca połączeniem polskiej muzyki ludowej z jazzem i piosenkami paryskich barów minionego wieku-Filmweb



Co sądzicie o przedstawionych przeze mnie filmach? Oglądaliście któryś, może macie w planach? Koniecznie napiszcie o tym w komentarzu😊 Oczywiście by być na bieżąco z moimi postami zachęcam do zaobserwowano bloga :)


Moje social media
facebook: https://www.facebook.com/toskaonline/
@: toska.online@gmail.com

Toska Online :*

Komentarze

  1. Oglądałam Kamienie na Szaniec i Miasto 44, na obu płakałam! Te filmy są niesamowite!
    Buziaki,
    http://ysiakova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Katyń zdecydowanie ale reszta mnie nie powaliła ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie z tych filmów obejrzałam, ale najbardziej lubię ''Miasto 44'', mimo tego, że kilka scen nie do końca mi się podoba.

    https://matiime.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. These would be interesting for those who like learning about the history/wars.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zimnej wojny jeszcze nie widziałam, ale na pozostalych filmach bardzo się wzruszyłam. Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałam, że nie będę znała żadnego z filmów w twojej listy, a tu niespodzianka - słyszałam o wszystkich, a trzy nawet były obejrzane. Kamienie na szaniec, Dywizjon 303 i Zimna Wojna są po prostu niesamowite. Musze chyba wkrótce obejrzeć pozostałe dwa ;))

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń
  7. Filmy warte polecenia i obejrzenia:)
    Polskie historyczne kino jest na wysokim poziomie!
    Zapraszam w moje skromne progi, jest i o filmach także:)
    http://spacerem-przez-zycie.blogspot.com
    Tymczasem serdeczności zostawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie znam i bardzo lubię:) Pozdrawiam:**

    OdpowiedzUsuń
  9. oglądałam prawie wszystkie oprócz dywizonu i zimnej wojny :)
    Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba Dywizjon 303 i Zimna wojna ;)

      Usuń
  10. Oglądałam Kamienie na szaniec.. i wow :)) W ogóle strasznie lubię książki, seriale, czy właśnie filmy historyczne. Nie widziałam natomiast `Zimnej Wojny`, a wiem, że już jest nawet na netflixie z tego, co kojarzę;)) Zadnej z przekąsek nie kojarzę. Pewnie dlatego, że nie byłam w USA :P Zostaję na dłużej;)

    https://www.youtube.com/watch?v=5HOr12-tWZM

    Zapraszam na mój kanał! W końcu się odważyłam. Postaram się, aby zarówno wykonanie, jak i samo nagranie były lepsze. Za każdą subskrypcję i łapkę z całego serduszka dziękuję <3 To wiele dla mnie znaczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodoba Ci się Zimna Wojna <3 Z przyjemnością odwiedzę twój kanał :)

      Usuń
  11. Wszystkie filmy obejrzałam i faktycznie warto! Wesołych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację mojego bloga <3 Jest to bardzo motywujące :)