Stop Hejtowi! Stop Nienawiści!

Witajcie ponownie bądź po raz pierwszy na moim blogu.
W dzisiejszym poście poruszę temat hejtu, który w ostatnim czasie niestety odgrywa bardzo dużą rolę w naszym świecie.  Będę się starała pomóc jak odreagować na hejt i jak ja uporałam się z hejtem na mój temat i jak zaczełam nie zwracać na niego uwagi.


Czym jest Hejt?

Zacznijmy od tego czym jest hejt? Hejt -to działania m.in w internecie, które mają na celu nas urazić i sprawić nam przykrość.  

Kto zatem tworzy hejt i kto może być hejtowany?
Hejt tworzymy sobie  sami czy w internecie czy w świecie realnym i powstaje on zazwyczaj ze szczęścia innej osoby, zrobienia czegoś innego niż wszyscy lub, tworzenia coś nowego, a nawet jak się z kimś nie dogadujemy. 

Przykład 1
Grupa ludzi, której chcecie się dopasować, poniża słabszą osobę. Jest wręcz dla niej okropna, upokarza ją na każdym stopniu i sprawia jej przykrość. Tobie jest dziwnie na to patrzeć, sprzeciwiasz się chcesz pogodzić się z tą osobą i przeprosić ją za to, że też byłeś kiedyś  dla niej okrutny. Podajesz jej dłoń, stajesz w jej obronie, chcesz by grupa przestała ale jedyna odpowiedz jaką od nich dostajesz to wyzwiska w twoją stronę i docinki we wszystkim co mówisz......
Kiedy sprawa przechodzi do internetu możesz liczyć na najgorsze. 



Ja od dawna jestem krytykowana przez kilka osób, ponieważ mam inne zdanie na konkretne tematy, mam inny styl, inne poglądy, jestem pewna siebie, mam inne zainteresowania albo, że nie jestem najlepsza np: w siatkówce itp.
Wiele razy te osoby mnie skrzywdziły w świecie realnym jak i w internecie, były wyzwiska, zmiana pseudonimów na konwersacji itp. Jednakże najgorszą rzeczą było nastawianie innych przeciwko mnie. Udało im się poopowiadać o mnie głupstwa innym osobom, które się ode mnie przez to odwróciły, były też osoby, które połapały się w ich kłamstwach i wróciły do przyjaźni ze mną.

Nienawiść jest wszędzie... To,że my nie mamy z kimś dobrych kontaktów nie oznacza, że nasi przyjaciele nie mogą mieć tych dobrych relacji.  Zamiast ich zignorować mogłam postąpić inaczej i zacząć "wojnę", ale co by mi to dało? Jaka to satysfakcja, że udało mi się upokorzyć drugą osobę  i zabrać jej przyjaciół ?

 (https://www.wielkieslowa.pl/szacunek)
( Demotywatory)

Będąc tu gdzie jestem dzisiaj, myśląc inaczej o świecie, będąc bardziej pewną siebie i mieć daleko to co ludzie o mnie myślą,  mogę powiedzieć, że ludziom, którzy nas krzywdzą należy okazać dobro mimo, że sieją do nas nienawiść bo oni potrzebują dobra najwięcej.  Nawet jeśli odciągają od nas przyjaciół......
To co ja sobie wzięłam do serca i też Wam radzę, że gdy ktoś Wam dogaduję np: głupimi docinkami, należy je zignorować, nic nie odpowiadać tylko uśmiechnąć się i odejść......

Ja osobiście współczuję wszystkim "hejterom" w realu i w internecie, że muszą komuś sprawić  przykrość by być szczęśliwym.


Być miłym dla niemiłych?

Przykład & Rada 2
Osoba z klasy, która  codziennie w szkole próbuje Wam zrujnować humor , hejtuje Was w Internecie,  nie ma książki np: na język polski, a ty z koleżanką macie dwie książki na ławcę, to pożycz jej. Nie patrz na przeszłość ukaż dobro. Wiedząc, że możliwe dzięki tej pożyczonej książce nauczy się może czegoś nowego. Możliwe,że ta osoba nie weźmie od  Was książki, ale przynajmniej chcieliście pomóc :)  Jest taki cytat "Be kind to unkind people they need it the most" czyli bądź miły dla niemiłych osób one potrzebują tego najbardziej i ja się tego trzymam <3

Przykład 3
Wyobraźmy sobie, że piszemy bloga, prowadzimy kanał na youtubie, bądź jesteśmy twórcami internetowymi. Nie każdemu będzie się podobać nasza praca, ponieważ każdy z nas jest inny i lubi inne rzeczy. Anonim zamieści komentarz, że nie podoba mu się nasza praca ( w formie mającej na celu nas urazić). I co zrobisz? Odpiszesz na komentarz? Czy może zostawisz?
Każdy z nas ma prawo do wyrażania swojego zdania, ale ważne jest to w jaki sposób je wyrażamy. Musimy mieć na uwadze to czy poprzez wyrażenie swojego zdania nie skrzywdzimy nikogo.

( https://boldomatic.com/p/s5Dobw/if-you-don-t-have-anything-nice-to-say-then-don-t-say-anything-at-all)

( https://pl.pinterest.com/pin/745556913288406013/)

Co jeśli hejt w internecie zmienia się w cyberprzemoc?


Jeżeli występuję hejt, już na bardzo wysokim poziomie nienawiści, a nawet występuję cyberprzemoc. Nie bój się powiedzieć komuś o tym! Zależy od sytuacji, ale można poinformować nauczyciela, pedagoga, a najlepiej rodzica. Nikt nie ma prawa by nas obrażać! Oczywiście zachowajcie też wszystkie dowody, które mogą być kluczem do rozwiązania sytuacji.











Mam nadzieję,że  osobom, które spotkały się lub spotykają się z  hejtem post dodał trochę pewności siebie i dał kilka rad. Jeśli znacie osoby, które dotknął/dotyka hejt koniecznie udostępnijcie im ten post ;) Bądźcie Silni i pamiętajcie,że jeśli chcemy zmienić świat na lepsze to musimy zacząć od nas. Do usłyszenia :)

Moje social media
facebook: https://www.facebook.com/toskaonline/
@: toska.online@gmail.com


Toska Online :*


Komentarze

  1. super wpis ❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. swietnie, ze poruszalas ten problem! niestety jest on mocno rozpowrzechniony w dobie internetu i kazdy na bank kiedys sie z nim spotkal:/ miejmy nadzieje, ze akcja zakonczy sie powodzeniem!

    zapraszam na nowy post! https://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. super, że poruszyłaś tak drażliwy temat, akcja musi sie udać!
    Zapraszam do mnie. :)
    https://ascardisis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. This is so cool babe.
    Thanks for sharing

    Much Love,
    BLOG | INSTAGRAM | YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  5. I too don't understand how hateful people use the internet to make others feel bad and make themselves feel good. It isn't right!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy3/29/2019

    Hejt niestety jest wszędzie obecny, ale najważniejsze to umieć sobie jakoś z nim radzić.
    Sama byłam hejtowana 6-lat temu w szkole, a cała ta akcja zaczęła się przez koleżankę z którą znałam się od przedszkola ^^ Niemniej jednak bardzo szybko poradziłam sobie z tą sytuacją. Na hejt nie można przede wszystkim pozwalać ;) Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Musimy walczyć z nienawiścią nawet jeżeli jest ona po naszej stronie ;)

      Usuń
  7. Ciekawe przemyślenia. Każdy z nas chyba spotkał się w swoim życiu z hejtem. Ważne jest umieć sobie z nim radzić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że doświadczyłam hejtu ze strony rówieśników.
    Przeżyte doświadczenia umocniły mnie jako człowieka, wiem, że w życiu trzeba twardo stąpać po ziemi i dążyć do swojego celu, nawet jeśli nie wszystkim to się podoba.
    Świat podąża w złym kierunku... dobrze, że coraz więcej osób to dostrzega.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Trzeba dążyć do swojego celu i spełniać swoje marzenia <3

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy i dojrzały post. Według mnie większość ludzi hejtuje z zazdrości. Może nie mają odwagi, żeby zrobić to co druga osoba, może nie mają tyle chęci i zapału. Takimi ludzmi nie warto się przejmować, bo to my musimy zabrać nasze życie we własne ręce.
    pozdrawiam,
    mvrtyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przyjemnie się czyta, hejt niestety w dzisiejszych czasach jest wszechobecny
    Pozdrawiam

    http://261-days.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niestety tak.....dlatego musimy z nim walczyć!

      Usuń
  11. Ludzie którzy wchodzą do Ciebie na bloga nawet sobie nie zdajesz sprawy, że możesz ich znać i są po prostu zazdrośni i dlatego wylewają tą nienawiść tutaj ja ich moment ukróciłam i postanowiłam zabezpieczyć tak by żaden anonim nie mógł wpisać u mnie komentu po co się denerwować :)

    Buziaki:*
    Nowy post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację mojego bloga <3 Jest to bardzo motywujące :)